Škuľavý Boris: „Tyčinky sú DRU!“

29.10.2012 20:01

                                                                                           

 

Aj keď o tom možno budete pochybovať a v prvej chvíli si ani nespomeniete na konkrétny príklad, sú výrobky, ktoré reklamu nemajú.

Netvrdím, že na zákazníka nijako nepôsobia (lebo marketingová komunikácia nie je len o reklame, ale aj obalovej technike, šírení  povedomia o značke atď), iba o nich nepočuť v televízii a nevidno ich v časopisoch či na bilboardoch. A predsa si ich kupujeme, dokonca celkom často. Dokonca bez toho, aby nám to niekto musel „povedať“ alebo nás nejako „primäť“ ku kúpe. Napadá vám takýto produkt? Prečo si ho kupujete, keď ste o ňom v žiadnom médiu nezachytili ani slovíčko?

Myslím, že sa so Škuľavým Borisom zhodneme na tom, že keď si ideme dať kolu, pravdepodobne tým myslíme CocaColu. A ak máme chuť na tyčinky, kúpime si DRU Tyčinky. Táto slovenská značka by si mohla dať slovo „tyčinky“ pokojne patentovať. Stačí zablúdiť na ich facebookovskú stránku (ktorá má, mimochodom, viac než 95-tisíc fanúšikov) a veľmi rýchlo zistíte prečo: pretože tyčinky sú DRU.

„Chuť výrobkov DRU je najlepšou reklamou.“ citujeme jedného z fanúšikov a medzi chrumkaním súhlasne prikyvujeme. Jediné a úplne postačujúce reklamné posolstvo je výrobok a zároveň značka sama. Keďže chuť sa dá len ťažko vyjadriť audiovizuálnymi prostriedkami, musela asi značka DRU pristúpiť k inej stratégii. Keď si v hociktorej slovenskej reštaurácii či kaviarni vypýtate zo zoznamu pochutín tyčinky, najpravdepodobnejšie vám donesú tyčinky značky DRU. To je jedna z najdôležitejších „marketingových aktivít“ značky DRU, lebo spôsobí hneď dve veci naraz. Jednak sa takýmto spôsobom dostanú do povedomia aj tým ľuďom, ktorí si ich normálne nekupujú (a rozšíria si tak potenciálnu cieľovú skupinu) a zároveň im dajú šancu ochutnať ich čo je vlastne ich presný a jediný zámer. Je potom vysoko pravdepodobné , že si pri nákupe tyčiniek v potravinových reťazcoch spotrebitelia spomenú práve na túto značku. Lákadlom pre iných zase môže byť fakt, že ide o výrobok vyrábaný na Slovensku s ocenením „značka kvality“, ktoré DRU Tyčinky získali len v januári tohto roku. Škuľavý Boris, fanúšik DRU tyčiniek sa nestačí čudovať, prečo boli ocenené až teraz, pretože pokiaľ sa pamätá, DRU tyčinky tu boli odjakživa. A (pre nás mladých) je tomu naozaj tak, značka DRU figuruje na slovenskom trhu od roku 1999, hoc tradícia jej produktov má viac ako 40 rokov. Firma sídli vo Zvolene, má 130 zamestnancov, obrat 6,65 mil. eur ročne a jej portfólio produktov zahŕňa aj trubičky a rezy s najrôznejšími príchuťami.

Čo robí DRU synonymom pre slovenské slovo tyčinky už viete (ak ešte stále nie, ochutnajte ich). Popri tom množstve konkurencie v potravinárskom odvetví a všakovakých viac či menej (bez)úspešných reklamných kampaniach môžeme byť hrdí na túto slovenskú značku, pretože ako jedna z mála dokáže zarábať jednoducho tým, že vyrába. Úžasne tu funguje aj Word of Mouth marketing, ktorý nič nestojí.  Firma tak ušetrí množstvo peňazí , ktoré nepotrebuje vrážať do reklamných kampaní a miesto toho môže neustále pracovať na zlepšovaní technológie výroby a rozširovaní sortimentu. A keď o svojich výrobkoch povedia, že sa vyznačujú vysokou kvalitou a výbornou chuťou (čo by o sebe mohlo povedať x výrobcov, no skutočnosť potvrdená zákazníkmi je, že chuť DRU tyčiniek je na neporovnateľne vyššej úrovni ako chuť tyčiniek akýchkoľvek iných výrobcov tyčiniek v slovenských reťazcoch), tak majú pravdu a môžu si to dovoliť tvrdiť.

Škuľavý Boris: „Tyčinky sú DRU!“

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok